Klub Fachowca

Moja lista zainteresowań
Piszczący pasek alternatora

Piszczący pasek alternatora  to jedna z najczęstszych usterek zgłaszanych przez zimą przez kierujących. Pod wpływem warunków atmosferycznych, wahań temperatury i wilgotności swoją przyczepność zmieniają koła pasowe. Innymi słowy pasek wielorowkowy piszczy ponieważ się ślizga. Piszczący pasek obniża sprawność alternatora i tym samy akumulator będzie niedoładowywany, a sam pasek dużo szybciej się zużywa. W ekstremalnych sytuacja zerwie się z najmniej oczekiwanym momencie.


Co należy zrobić?


Przede wszystkim należy sprawdzić naciągnięcie (nie może być zbyt luźny, ale również za mocno napięty). Jeśli po regulacji piszczenie nie ustępuje należy wymienić pasek i sprawdzić stan kół pasowych. Zbyt mocno zużyte spowodują, że wymiana paska nie pomoże na długo. Podobnie jak zastosowanie środków smarnych do poprawy przyczepności. Z reguły tego typu działania maja charakter jedynie doraźny.

Mariusz


#ProfiAuto #DoradcaProfiAuto #PasekAlternatora

Powrót