Klub Fachowca
Moja lista zainteresowań
W czasach słusznie minionych bieżnikowanie opon było powszechną normą. Dziś sprawa powraca, głównie ze względu na relację ceny z powszechną praktyką sezonowej zmiany ogumienia.
Jakie są zalety takich opon❓
✅ nowy (wysoki) bieżnik zminimalizuje zjawisko aquaplaningu i poprawi trakcję na śniegu,
✅niższa cena zakupu (średnio nawet o 30%),
✅mniejsze obciążenie dla środowiska ze względu na utylizację starej i produkcję nowej opony.
Jakie są wady opon bieżnikowanych❓
❌ szybsze zużycie bieżnika - nie zrobimy tak dużych przebiegów jak na oponach nowych,
❌ ryzyko usterki stalowego opasania opony,
❌ nie zapewniają takich samych właściwości jezdnych, jak opony nowe,
❌ roczna gwarancja, która nie jest poparta spełnieniem rygorystycznych norm,
❌ nie znamy pochodzenia tzw. bazy opony poddanej bieżnikowaniu.
Uwzględniając fakt, iż opony są jedynym elementem zapewniającym kontakt samochodu z nawierzchnią odradzamy pomysł wymiany opon na bieżnikowane. Ewentualnie taki zakup mogą rozważyć kierowcy podróżujący z niewielkimi prędkościami w obszarze zabudowanym. Tutaj drogi z reguły są odśnieżone, prędkości niewielkie, a hamowanie jest przewidywalne.